استفاده از تکنولوژی های نوین در فرایند های ثبتی

استفاده از تکنولوژی های نوین در فرایند های ثبتی از اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

 

سمینار آموزشی سامانه ثبت الکترونیک(ثبت آنی) به منظور آماده سازی و آموزش واحد های ثبتی سراسر کشور در محل سالن همایش های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دکتر محمد مهدی انجم شعاع ، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مر اسم افتتاحیه سمینار آموزشی سامانه ثبت الکترونیک اسناد با بیان این اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین در فرایند های ثبتی ضروری است، گفت : تنوع و حجم فعالیت ها و خدمات ثبتی آن چنان رشد سریعی دارد که شیوه های سنتی پاسخگو نخواهد بود و لذا استفاده از تکنولوژی های نوین در فرایندهای ثبتی از اولویت های این سازمان است.

 وی افزود: در دو قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ، به صراحت استفاده از امکانات و نرم افزارهای نوین و مکانیزه کردن فرایندهای ثبتی به منظور شفاف سازی و بهبود کیفیت خدمات تأکید شده و در زمره تکالیف قانونی سازمان قرار گرفته است.

 انجم شعاع افزود: بسیاری از مشکلات و نارسایی های موجود با اجرای این تکالیف از میان خواهد رفت و زمینه ارائه خدمات آسان و شفاف با کیفیت مطلوب فراهم خواهد شد.

 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برنامه های متعددی که این سازمان در حال پیگیری و برنامه ریزی است اظهار داشت: در سازمان ثبت تلاش های ارزشمندی درخصوص تغییر شیوه های سنتی ارائه خدمات به مکانیزه و نوین صورت گرفته و مطمئناً ارائه خدمات به شکل نوین آثار و برکات خوبی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

 وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش همکاری و تعامل همکاران در سطوح مختلف سازمان در اجرای سیاست ها و اهداف سازمان افزود: خاکریز اول در اجرای سیاست های سازمان همکارانی هستند که در بخش های مختلف مستقیما در حال ارایه خدمات ثبتی می باشند و چنانچه پذیرش و قبول همکاری آنها نباشد اجرای سیاست ها با مشکل مواجه خواهد شد.

 وی ادامه داد: لذا به منظور اجرای سیاست های سازمان نیاز به همکاری و همدلی همگانی است و این همکاری به اعتقادی نیاز دارد که اگر وجود داشته باشد نگاه به کار تغییر خواهد یافت و عملکرد بهتری ایجاد می شود که دو عامل نگاه   واقع بینانه به ضرورت عملی استفاده از فن آوری و تکنولوژی روز برای تسریع و تسهیل و شفاف سازی خدمات ثبتی و ضرورت اجرای تکالیف قانونی در رسیدن به این اعتقاد مؤثر خواهد بود.

 در ادامه "بردیا صدرنوری" سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تاریخچه تولید نرم افزار ثبت آنی گفت: در شهریور ماه سال 90 کارگروه ثبت آنی در سازمان با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران مرکز تشکیل شد.

 وی افزود:این کارگروه حدود 20 جلسه تا خردادماه سال 91 برگزار نمود و تمام مفاهیم حوزه ثبت آنی در آن به بحث گذاشته شد و مختصات و تعاریف آن در این کارگروه انجام گرفت و به موازات آن فاز شناخت و تحلیل فرایندهای درون دفاتر اسناد رسمی آغاز شد که تمامی فرایندهای دفترخانه برای صدور سند رسمی مدل سازی شده و اطلاعات آن پایه ای برای تولید این نرم افزار قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه نسخه اول نرم افزار ثبت آنی در 11 دفترخانه تهران اجرایی شده است، افزود: این اقدام باعث گردید ایرادات کار شناخته و اقدامات لازم در جهت تکمیل آن انجام گیرد و نرم افزاری که در حال حاضر نهایی شده در مراحل مختلف با کمک خود سردفتران تأیید شده است.

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه نرم افزار ثبت آنی به هنگام فعالیت بصورت خودکار چند عامل را مورد بررسی قرار می دهد، اظهار داشت: احراز هویت یا به عبارتی ارتباط با پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال کشور، ارتباط با سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی و ارتباط آنلاین با بخش بخشنامه ها و اسامی  ممنوع المعامله از جمله مواردی هستند که این نرم افزار به هنگام کار بصورت آنلاین کنترل می کند.  

منبع: www.ssaa.ir


/ 0 نظر / 43 بازدید